İmplant Destekli Sabit Diş Protez Tedavisi

İmplant destekli sabit protez tedavisinde ideal olarak tek çene için minimum 6 - 8 implant kullanılması önerilmektedir. İmplant sayısı arttıkça implant destekli protezin mekanik olarak yük taşıma kapasitesi daha yüksek olmaktadır. Ancak implant sayısı arttıkça implantın yerleşimi için uygun kemiğin bulunması anatomik yapılar (üst çenede maksller sinüsler, alt çenede mandibular kanal vb.) ve kemik hacmindeki bölgesel yetersizlikler nedeniyle daha da zorlaşmaktadır. Ayrıca implant sayısının artmasıyla birlikte implant çevresinin temizliğini hastanın sağlaması daha da zorlaşmakta ve bu durum da implantın uzun süreli başarısına olumsuz olarak etki edebilmektedir.

İmplant destekli sabit protez tedavisinde cerrahi işlemde karşılaşılabilecek sorunları ve tedavi maliyetlerini azaltmak için implant sayısının azaltılması üzerinde çalışmalar yapılmış ve All-on-four (Tek çenede 4 implant ile sabit protez) uygulaması dünya çapında yaygınlaşmaya başlamıştır. All-on-four uygulamasında ön bölgeye 2 adet implant düz olarak yerleştirilirken, arka bölgeye 2 adet uzun implant açılı olarak yerleştirilir. Sabit protezin belirli bir yükü taşıyabilmesi için yerleştirilen bu implantların minimum belirli uzunluk ve çapta olması gerekmektedir. Eğer kemik hacmi bu implantların yeterli hacimde yerleştirilmesine izin vermiyorsa alternatif tedavi seçenekleri düşünülmekte veya konulan implant sayısının arttırılması gerekmektedir.

Cerrahi işlem sırasında implantlarda yeterli sıkışma değeri alınırsa implantların üstüne birkaç gün içerisinde sabit geçici diş yapılabilmekte ve implantların iyileşme sürecinde hastalar sabit diş protezini kullanmaya başlayabilirler. İmplant destekli sabit protez kullanımında uzun süreli başarıda en önemli kriterlerden birinin, hastanın yeterli ve uygun ağız bakım yöntemlerini uygulaması olduğu hasta tarafından mutlaka bilinmelidir.