GÜLÜŞ TASARIMI

Bir insanın, duygularını ve karakterini ifade eden gülümseme; topluma adapte olma konusunda insanın kendine olan özgüvenini belirler. Gülüş tasarımında amaç; dişlerin, dokuların, kasların, iskelet yapılarının ve eklemlerin hepsinin uyum içinde işlev gördüğü istikrarlı bir çiğneme sistemi geliştirmektir. Gülüş tasarımı yapılırken, hastanın genel diş tedavisinin de sürece dahil edilmesi büyük önem taşır. Başarılı, sağlıklı ve işlevsel bir sonuç elde etmek için, kaslar, kemikler, eklemler, diş eti dokuları ve oklüzyon arasındaki tüm ilişkinin anlaşılması gerekir. Gülüş tasarımı birçok tedaviyi içinde barındırır; Diş beyazlatma, diş eti estetiği, kompozit diş dolguları, zirkonyum veya porselen kaplama, lamina porselen tedavisi, dental implant, dudak konturlarının şekillendirilmesi, ortodontik tedavi.

Gülüş Tasarımı - Bursa Diş Hekimi
Gülüş Tasarımı Tedavi Süreci
1) İlk Muayene
İlk olarak hastanın dental ve medikal öyküsü dinlenir. Hastanın detaylı ağız içi muayenesi yapılır. Alınan radyografiler ile dişlerin ve çevre dokuların durumu değerlendirilir.
2) Hastanın Beklentisi
Hastanın gülüş tasarımı ile ilgili beklentisi değerlendirilir. Hastanın beklentisi göz önüne alınarak tedavi planlaması yapılır ve hastaya gerçekçi bir tedavi planı sunulur.
3) Hastanın Fotoğraf Kayıtlarının Alınması
Fotoğraf kayıtları; gülümseme yüksekliği, bukkal koridor genişliği, dudak pozisyonu, dental orta hat gibi nihai sonucu etkileyebilecek çeşitli parametrelerin değerlendirilmesine yardımcı olmak için alınır. Aynı zamanda hastanın tedavi öncesi ve sonrasını kıyaslamak açısından büyük önem taşır.
4) Gerekli Diş Tedavilerinin Yapılması
Hastanın tedaviye karar vermesinden sonra öncelikli olarak ağız içerisinde mevcut diş eti hastalıkları ve diş çürükleri tedavi edilir. Kanal tedavisi yapılacak dişler tedavi edilir. Çekimi gereken dişler varsa diş çekimleri gerçekleştirilir. Ortodontik tedavi gerekliyse hasta ortodontiye yönlendirilir. İmplant uygulanması gereken bölgelere implant tedavisi uygulanır.
5) Dijital Gülüş Tasarımı ve Modelleme Yapılması
Fotoğraflar üzerinde, dijital ortamda gülüş tasarımı yapılır. Hastadan alınan ağız ölçüleri kullanılarak elde edilen modeller üzerinde laboratuvarda çalışma yapılır. Model üzerinde ve dijital ortamda hazırlanan tasarımlar hastaya sunulur. Tasarımlar hasta tarafından onaylandıktan sonra tedaviye başlanır.
Gülüş Tasarımı - Bursa Diş Hekimi