DİŞ ÇÜRÜĞÜ TEDAVİSİ

Diş çürüğü (diş çürüğü), okul çocuklarının ve yetişkinlerin büyük çoğunluğunu etkileyen büyük bir ağız sağlığı sorunudur. Diş çürüğü; diş yüzeyinde bulunan fissürlerde (oyuklarda) veya dişlerin arasında, görünmeyecek şekilde gizlenen, demineralize (yumuşamış) mine tabakasında başlar. Buradan ilerleyerek, alt tabakada bulunan daha yumuşak ve hassas “dentin” tabakasına yayılır. Zaman içerisinde zayıflayan mine tabakası, boşluk oluşturacak şekilde çöker ve diş aşamalı olarak tahrip olur. Diş etlerinde çekilme olan hastalarda, diş çürüğü kök yüzeyinden de başlayabilir.

Diş Çürüğü Tedavisi - Bursa Diş Hekimi
Diş Çürüğü Neden Olur?

Diş çürüğü; asitlerin mine tabakası yüzeyindeki etkisinden kaynaklanır. Asit; yiyecek veya içeceklerdeki şekerlerin, diş yüzeyindeki diş biyofilminde (plak) bulunan bakteriler tarafından tüketilmesi sonucu üretilir. Üretilen asit, mine tabakasında bulunan kalsiyum ve fosfatın kaybına neden olur; buna demineralizasyon denir.

Tükürük, demineralizasyona neden olan asidi seyreltip etkisiz hale getirir ve çürüğe karşı önemli bir doğal savunma sağlar. Tükürük içerisinde bulunan mineraller asidik ortam nötrleştirildikten sonra diş yüzeyine tekrar çökelir ve buna remineralizasyon denir.

Mine tabakası, bir gün boyunca birçok kez demineralize ve remineralize olur. Bu denge bozulduğu zaman demineralizasyon hızında artış meydana gelir ve diş çürüğü başlar. Demineralizasyon sık sık meydana geldiğinde ve aylarca remineralizasyondan daha fazla olduğunda mine yüzeyinde parçalanma meydana gelir ve diş çürüğü ilerleme gösterir.

Diş Çürüğü Tedavi Yöntemleri

Diş çürüğünün ana tedavisi çürüğün temizlenmesi ve kaybedilen dokunun bir dolgu materyali ile doldurulmasıdır. Ancak tedavi öncesinde alınan radyografiler ile diş çürüğünün derecesi değerlendirilir. Dişte herhangi bir hassasiyet olup olmadığı yapılan ağız içi muayeneler ile değerlendirilir.

Çürüğün derecesine göre uygulanan başlıca tedavi yöntemleri:
- Diş dolgusu
- İnley, onlay uygulanması
- Kanal Tedavisi
- Dişin Kaplanması
- Dişin Çekimi
Diş Çürüğü Tedavi Fiyatı

Tedavi ücretinin belirlenmesi için öncelikli olarak muayene edilmeniz gerekmektedir. Lütfen muayene randevusu alınız.