DİŞ BEYAZLATMA

Son yıllarda, diş beyazlatma en popüler estetik diş tedavilerinden biri haline gelmiştir. Diş beyazlatma, hem diş hekimi tarafından uygulanan hem de evde uygulanan diş beyazlatma ürünleri ile sağlanabilir. Mevcut diş beyazlatma malzemeleri temel olarak ya hidrojen peroksit ya da karbamid peroksit esaslı ürünlerdir. Her ikisi de dişlerin doğal rengini değiştirebilir, ancak güvenlik ve etkinlik açısından farklı özelliklere sahiptirler. Genel olarak bakıldığında, diş hekimi kliniklerinde uygulanan beyazlatma yöntemleri de, diş hekimi tarafından reçete edilen ev tipi beyazlatma yöntemleride hastalar için tatmin edici sonuçlar verir. Ancak beyazlatma tedavisinin sonuçları diş üzerinde mevcut lekelerin tipine, hastanın yaşına, beyazlatma ürünündeki aktif maddenin konsantrasyonuna ve tedavi süresine bağlı olarak değişebilir. Bununla birlikte, diş beyazlatma ürünlerinin yanlış kullanımı ve ağız sağlığı problemleri olan hastalara kontrolsüz diş beyazlatma tedavisi uygulanması, hastanın dişlerinde kalıcı hasarlar meydana getirebilir.

Diş Beyazlatma - Bursa Diş Hekimi
Diş Beyazlatma Tedavi Süreci

Hastanın medikal ve dental öyküsü değerlendirilir. Genel bir ağız ve diş muayenesi yapılır. Ağız içerisinde tedavi gerektiren işlemlerin tedavisi yapılır (Diş eti tedavisi, diş çürüğü tedavisi vb.).

Diş beyazlatma işleminden hastanın beklentisi dinlenir. Hastanın diş renginin bozulma nedeni, alerji öyküsü (beyazlatma ajanlarına karşı) ve diş hassasiyeti ile ilgili durumu değerlendirilir. Bazı renk değişimleri kanal tedavisi, diş restorasyonu veya diş ameliyatı sonucu olabilir. Bu gibi durumlarda farklı beyazlatma yöntemleri uygulanması gerekebilir.

Tedavi öncesi fotoğraflar ve renk tonu kılavuzları ile kayıtlar yapılır. Tedavi sonunda alınan fotoğraflar ile beyazlatma işleminin başarısı değerlendirilir.

Tedavi süresi ve beklenen sonuç, seçilen ürün ve tekniğin yanı sıra renk değişiminin ana nedenine de bağlıdır (Kalıtsal diş rengi, yaşa bağlı renk değişikliği, tüketilen gıdalara bağlı renk değişikliği, ilaca bağlı renk değişikliği, diş travmasına bağlı renk değişikliği vb.).

Diş Beyazlatma İle İlgili Bilmeniz Gerekenler
- Altta yatan yapısal bir anormalliğe bağlı mevcut diş renk değişimleri, diş beyazlatma yöntemi ile beyazlatılabilir, ancak altta yatan yapısal anormallik beyazlatma tedavisi ile ortadan kalkmaz. Altta yatan anormallik tedavi edilmeden yapılan beyazlatma tedavileri duruma bağlı olarak diş kaybına veya diğer komplikasyonlara neden olabilir
- Diş çürüğü veya sızıntı yapan restorasyonlar, dişlerin koyu görünmesine neden olabilecek iki yaygın durumdur. Beyazlatma tedavisi daha kapsamlı tedavilere ihtiyaç duyulan diş çürüklerini gidermez.
- Dişin içinde, mine tabakası ve sert dentin tabakası altında pulpa denilen yumuşak bir doku mevcuttur. Enfeksiyonlu pulpa nekrozu, anormal pulpa haznesi büyüklüğü ve anatomisi, kalsifik metamorfoz, kök rezorpsiyonu, vb. sebepler diş renginde farklılıklar olmasına sebep olabilir ve diş beyazlatma tedavisi bu tip durumlarda hastaya beklenen faydayı sağlamaz.
- Bir diş muayenesi, mevcut diş restorasyonlarının varlığını ve yerlerini belirlemeye ve kaydetmeye yardımcı olur. Mevcut diş restorasyonları da diş renginin değişmesine neden olabilir: metalik ve diğer restoratif materyaller, kalan diş yapısının yarı saydamlığına ve kalınlığına bağlı olarak diş rengini önemli ölçüde etkileyebilir. Mevcut diş restorasyonlarının rengi diş beyazlatma tedavisi ile değiştirilemez.
- Hastanın termal veya mekanik uyaranlara bağlı diş hassasiyeti varsa veya tedavi sırasında hassasiyet oluşursa; beyazlatma tedavisine başlanmasının veya devam edilmesinin hasta için olası zararları hasta ile değerlendirilmelidir.
- Diş beyazlatma tedavisinin belirli aralıklarla tekrarlanması gerekebilir. Hasta diş beyazlatma tedavisini kalıcı bir tedavi yöntemi olarak düşünmemelidir.