DİŞ KÖK KANAL TEDAVİSİ

Kök kanal tedavisi diş ağrısını gidermek ve dişlerinizi kurtarmak için genellikle basit bir işlemdir. Bir dişin köklerinde iltihap veya enfeksiyon olduğunda hastalar tipik olarak kanal tedavisine ihtiyaç duyarlar. Kök kanal tedavisi sırasında, dişin pulpası (siniri) çıkartılır, kök kanalları temizlenir, dezenfekte edilir ve şekillendirilir, ardından boşluğu doldurmak için bir dolgu materyali yerleştirilerek kanal tedavisi tamamlanır.

Diş Kök Kanal Tedavisi Sorular
Kök Kanal Tedavisi - Bursa Diş Hekimi

S. Diş Kök Kanalı Nedir?

C. “Endo” ve “odont” kelimeleri yunanca kökenli olup “endo” kelimesi “iç”, “odont” kelimesi ise “diş” anlamına gelmektedir. Endodontik tedavi ise dişin içinin tedavi edilmesi anlamına gelmektedir. Kök kanal tedavisi bir çeşit endodontik tedavi yöntemidir. Endodontik tedaviyi anlamak için, diş anatomisi hakkında bazı şeyleri bilmekte fayda vardır. Dişin içinde, mine tabakası ve sert dentin tabakası altında pulpa denilen yumuşak bir doku mevcuttur. Pulpa dokusu kan damarları, sinirleri ve bağ dokusunu içerir. Diş gelişimi sırasında dişin etrafındaki sert dokuları oluşturur. Pulpa dokusu; dişin tepesinden, diş kökleri aracılığıyla diş kökü etrafında bulunan dokulara uzanır. Pulpa dokusu bir dişin büyümesi ve gelişmesi sırasında önemlidir. Bununla birlikte, bir diş tamamen olgunlaştıktan sonra, pulpa dokusu olmadan da fonksiyonlarına devam edebilir, çünkü diş onu çevreleyen dokular tarafından desteklenmeye devam eder.

S. Kanal Tedavisi Ne Zaman Gereklidir?

C. Endodontik tedavi, diş kök kanalı içindeki pulpa iltihaplandığı veya enfekte olduğu zaman gereklidir. Enflamasyon veya enfeksiyonun çeşitli nedenleri olabilir: derin diş çürüğü, dişte meydana gelen bir çatlak, dişte herhangi bir kırık veya çürük olmadan dişte meydana gelen travma. Pulpa iltihabı veya enfeksiyonu tedavi edilmezse, ağrıya veya apse oluşumuna yol açabilir.

S. Kanal Tedavisi Gerekliliğinin Belirtileri Nelerdir?

C. Kanal tedavisine ihtiyacınız olabileceği anlamına gelen birkaç belirti vardır:
- Çiğneme ve ısırma sırasında şiddetli ağrı
- Diş kökünün izdüşümünde, dişetinde oluşan sivilce benzeri çıkıntı
- Kırık diş
- Diş hassasiyetini giderici tedaviler sonrası devam eden sıcak ve soğuğa karşı aşırı hassasiyet
- Derin diş çürükleri
- Dişin renginde kararma/dd>

S. Endodontik tedavi dişi nasıl kurtarır?

C. Diş hekimi iltihaplı veya enfekte olmuş dokuları uzaklaştırır, kök kanalının içini dikkatlice temizler ve şekillendirir, ardından boşluğu doldurur ve kapatır. Daha sonra, dişin tam işlevini korumak ve eski haline getirmek için dişe restorasyon yapar. Restorasyondan sonra, diş diğer dişler gibi fonksiyonuna devam eder.

S. Kanal tedavisi sırasında veya sonrasında ağrı hissedecek miyim?

C. Pulpa iltihabı veya enfeksiyonunun neden olduğu diş ağrısını gidermek için birçok endodontik prosedür gerçekleştirilir. Modern teknikler ve anesteziklerle çoğu hasta işlem sırasında rahat olduklarını bildirmiştir. Tedaviden sonraki ilk birkaç gün, özellikle işlemden önce ağrı veya enfeksiyon varsa dişiniz hassas olabilir. Bu rahatsızlık, reçetesiz satılan ilaçlar veya reçeteli ilaçlar ile giderilebilir. Diş hekiminizin bu konudaki talimatlarını dikkatlice uygulayın. Endodontik tedaviniz tamamlandıktan sonra, bir süre dişiniz diğer dişlerden biraz farklı hissetmeye devam edebilir. Bununla birlikte, birkaç günden fazla süren şiddetli ağrı veya baskı varsa, diş hekiminiz ile tekrar iletişime geçmenizde fayda vardır.

S. Endodontik tedaviden sonra dişin herhangi bir özel bakıma veya ek tedaviye ihtiyacı olacak mı?

C. Diş hekimi tarafından restore edilinceye kadar, tedavi edilen diş ile çiğnememeli veya ısırmamalısınız. Restore edilmemiş diş kırılmaya karşı hassastır, bu nedenle kanal tedavisi bittikten sonra en kısa sürede tam restorasyon için diş hekiminize başvurmalısınız. Dişin restorasyonu tamamlandıktan sonra, fırçalama, diş ipi kullanımı ve düzenli kontroller dahil olmak üzere yalnızca iyi ağız hijyenine ihtiyacınız vardır. Endodontik olarak tedavi edilen dişlerin çoğu diğer doğal dişler ile aynı fonksiyonu görür. Ancak birkaç vakada endodontik tedavi görmüş bir diş iyileşmez veya ağrı devam eder. Bazen diş, başarılı bir tedaviden aylar hatta yıllar sonra bile ağrılı veya problemli olabilir. Bu gerçekleştiğinde, mevcut duruma göre kanal tedavisi tekrarı, dişin kök ucu rezeksiyonu veya dişin çekimi gerekebilir.

S. Endodontik tedavi görmüş bir dişin ilave tedaviye ihtiyaç duymasına neden olan nedir?

C. Dişe gelen yeni travma, tekrarlayan derin diş çürüğü, dişte meydana gelen çatlak veya kırık, dişinizde yeni enfeksiyonlara neden olabilir. Bazı durumlarda diş hekimi, ilk tedavi sırasında tedavi edilemeyen çok dar veya kavisli ek kanallar bulabilir.

S. Tüm dişler endodontik olarak tedavi edilebilir mi?

C. Çoğu diş tedavi edilebilir. Ancak, kök kanallarına erişilemediğinde, kök ciddi şekilde kırıldığında, diş yeterli kemik desteğine sahip olmadığında veya diş restore edilemediğinde bir diş kurtarılamaz.

S. Kök kanal tedavisinden sonra neler beklenir?

C. Bir kök kanal tedavisinden sonraki ilk birkaç gün boyunca, bazı hastalar hassasiyet, şişme veya iltihaplanma yaşayabilir, Semptomlardan bağımsız olarak, kanal tedavisi sonrası takip randevusuna her zaman ihtiyaç vardır.

S. Kök kanal tedavisi dişi öldürür mü?

C. Kök kanal tedavisi dişi öldürmez. Kanal tedavisi tamamlandıktan sonra, diş normalde olduğu gibi fonksiyon görebilir. Kanal tedavisi ile diş içindeki sinirler temizlenir, ancak bu sinirler tam olarak olgunlaşmış bir dişte hastaya ekstra fayda sağlayacak bir fonksiyona sahip değildir.

S. Kök kanal tedavisi başarısız olabilir mi?

C. Kanal tedavisi, kök çevresindeki enfeksiyonun kontrol altına alınamaması, dişin tedavi seansları arasında kırılması, kök kanallarının tıkalı olması gibi birçok sebepten dolayı başarısız olabilir.

S. Kök kanal tedavisi yapılmazsa ne olur?

C. Eğer dişiniz tedavi edilmezse, diş içindeki enfeksiyon vücudun diğer kısımlarına yayılabilir. Kanal tedavisine ihtiyacınız varsa, dişte enfekte olmuş pulpayı çıkarmanız gerekir.

S. Kök kanal tedavisi sonrası diş kararır mı?

C. Bazen kanal tedavisi sonrası, diş hafifçe renksizleşebilir veya dişin içinde meydana gelmiş kanamalara bağlı olarak dişin rengi koyuya dönüşebilir. Böyle bir durumda intrakoronal beyazlatma yöntemi ile diş beyazlatılabilir veya alternatif estetik çözümler tercih edilebilir.

S. Kök kanal tedavisi kaç seansta tamamlanır?

C. Çoğu kanal tedavisi iki veya üç seansta tamamlanabilir. İlk randevu, enfekte olmuş pulpanın çıkartılmasıdır. İkinci (ve belki üçüncü) seans, kök kanalının, enfeksiyonları önlemek için temizlenmesi ve bir dolgu ile doldurulmasıdır. Her randevu ortalama 90 dakika sürer.

S. Kök kanal tedavisi mi veya diş çekimi yapılması mı daha iyidir?

C. Mümkün oldukça sağlıklı ve doğal bir gülümsemeyi sürdürmek her zaman iyidir ve kanal tedavisi buna izin verir. Bir dişi çekmek, daha fazla tedavi prosedürüyle sonuçlanır ve hatta komşu dişleri bile etkileyebilir. Ancak bir dişin kanal tedavisi açısından uygunluğu yoksa o dişin çekilmesi zorunludur.
Diş Kök Kanal Tedavisi Fiyatı

Tedavi ücretinin belirlenmesi için öncelikli olarak muayene edilmeniz gerekmektedir. Lütfen muayene randevusu alınız.