Operasyon Sonrası

Operasyon sonrası doktorunuz farklı bir şey belirtmediği sürece lütfen aşağıda yazılanlara dikkat ediniz. Operasyon sonrası karşılaşılabilecek durumlar kişiden kişiye değişebileceği gibi, aynı kişide yapılan önceki operasyonlara kıyasla farklılık gösterebilmektedir. Operasyon sonrası anormal kanama, ağrı veya sizi rahatsız eden farklı bir durum olursa lütfen doktorunuzdan randevu talep ediniz ve en yakın zamanda kliniğe müracaat ediniz.

Operasyon Sonrası İlk 24 Saat Karşılaşabileceğiniz Normal Durumlar
- Belirli operasyonlar sonrası burundan sızıntı şeklinde kanama (Özellikle üst çenede yapılan belirli operasyonlar sonrası burundan sızıntı şeklinde kanama olabilmektedir. Doktorunuz operasyon sonrası böyle bir olasılıktan bahsetmediyse, böyle bir durum ile karşılaştığınızda mutlaka doktorunuza müracaat ediniz.)
Operasyon Sonrası Dikkat Edilmesi Gereken Durumlar
1) Tamponu 30 dk boyunca ısırın.
2) Uyuşukluk geçene kadar 2-3 saat civarı yemek yemeyin.
3) 24 saat boyunca tükürmeyin, ağzınızı çalkalamayın.
4) 24 saat boyunca çok sıcak, soğuk veya asitli gıdalar yiyip içmeyin.
5) 24 saat boyunca maksimum 10 dk aralıklarla dışarıdan buz uygulaması yapın.
6) Buz uygulaması yaparken buz torbasını direkt cildinizle temas ettirmeyin. Buz torbasını havlu veya tülbent ile sararak cildinize uygulayabilirsiniz.
7) 48 saat boyunca sigara ve tütün mamülleri tüketmeyin.
8) 2-3 gün boyunca yemek yerken işlem bölgesini kullanmaktan kaçının.
9) Yemek yedikten sonra dişlerinizi mutlaka fırçalayın. Doktorunuz aksini belirtmediği sürece operasyon sahasını yumuşak bir fırça ile dişin kök yüzeyinden çiğneme yüzeyine doğru hassas bir şekilde fırçalayın.
10) Yara yerinin ve/veya dikişlerin üzerinde yemek artığı birikmemesine özen gösterin.
11) Operasyon akşamında mümkün oldukça operasyon tarafına doğru yatmayın.
12) Dikişlerinizi 1 hafta sonra mutlaka aldırın.
Operasyon Sonrası İlaç Kullanımı
!!!!ÖNEMLİ NOT: Her operasyon sonrası hastaya antibiyotik reçete edilmesine gerek yoktur. Lütfen doktorunuzdan her işlem sonrası antibiyotik yazmasını istemeyiniz. Operasyon sonrasında ilerleyen zamanlarda operasyon bölgesinde enfeksiyon geliştiği zaman doktorunuz size antibiyotik reçete etmek zorunda kalabilir, ancak bu her işlem sonrasında antibiyotik kullanacağınız anlamına gelmemektedir. Lütfen doktorunuz size önermeden antibiyotik kullanımına başlamayınız!!!!
1) Operasyon sonrası doktorunuz size aksini belirtmediği sürece antibiyotiğinizi bitiriniz.
2) Size reçete edilen gargaranın kullanımına 24 saat sonra başlayınız ve kutuyu bitiriniz. Doktorunuz size aksini belirtmediği sürece size reçete edilen gargaranın 2. kutusuna başlamayınız.
3) Operasyon sonrası doktorunuz size aksini belirtmediği sürece size reçete edilen ağrı kesiciden 1 adet alınız. İlerleyen dönemde ağrılarınız devam ettiği takdirde ağrı kesici kullanımına ilacın kullanım bilgilerinde belirtildiği şekilde devam ediniz. Doz aşımı YAPMAYINIZ!!!!
4) Kullandığınız ilaçlara bağlı olarak mide bulantısı, baş dönmesi, kaşıntı, nefes almada zorluk gibi durumlar ile karşılaştığınız takdirde ilaç kullanımını bırakarak en yakın zamanda doktorunuza müracaat ediniz.
Operasyon Sonrası Devam Eden Şiddetli Ağrı Durumunda Yapılması Gerekenler
Operasyon sonrası iyileşmenin kötü seyretmesi sonucu hastalar şiddetli ağrı ile karşı karşıya kalabilmektedir. Böyle bir durumda yara bölgesine pansuman yapılması veya komşu dişlerin durumunun değerlendirilmesi gerekmektedir. Böyle bir durumda MUTLAKA DOKTORUNUZA MÜRACAAT EDİNİZ (!). Yara bölgesine 1 kere pansuman yapılması yeterli olabildiği gibi, birkaç sefer pansuman yapılmasıda gerekebilmektedir.